Vill hoppa ner i burken och fira jul..

Go kväll! Sitter i soffan och har precis hällt i mig min andra kopp te. Nej, jag har inte ont i halsen. Jag har dock köpt mig ett väldigt gott jul-te ifrån Kahls kaffe och tehandel. Det luktar helt gudomligt gott, man vill bara hoppa ner i burken och fira jul, typ, haha. Det är nog bara jag som får sånna knasiga tankar.
Gott är det iallafall och vi har en riktigt mysig söndagskväll med tända ljus och mys. Vi åt en riktig god söndagslyx-middag förut. Vi köpte oss varsin rejäl köttbit, låter kanske lite groteskt men gud vad gott det var. Vi äter bara köttfärs, kyckling och fisk här hemma, aldrig vanligt kött lixom. Så det var dags för en pepparbiff, som det kallas, en god sallad och bearnaisås! Riktig smarrigt.
Annars har söndagen varit lite som söndagar skall vara. Lugna och mysiga! Vi sov på Tjörn inatt, så vi åt frukost där i lugn och ro och körde sedan ner till Göteborg igen. Hämtade lite grejer i lägenheten och begav oss hem till min mamma och pappa.
Det var dags att byta till vinterdäck, fylla på spolarvätska och tvätta bilen. Vi hade ett bra teamwork så bilen blev riktigt snygg!
Annars har jag inte gjort så mycket mer än att duscha, dricka mitt goda te och prata med Madde. Trevlig kväll!
Imorgon är det en ny arbetsvecka, en fullspäckad sådan men det ska bli riktigt kul. Jag är redan lite taggad faktiskt, det är härligt.

Det börjar bli läggdags för min del. Ska ta en kik i min garderob också tänkte jag, direkt efter jobbet imorgon (eller jag kommer hinna gå ner till Hemtex och köpa superfina julgardiner till vårat kök först) så skall jag och familjen samlas i huset för att äta födelsedagsmiddag för min bror! Mysigt och gott.
Hade tänkt att måla naglarna också men det är inte smart att göra det innan säng-gång om man heter Lina. Varför kan ni säkert räkna ut själva!..
Ladda nu inför veckan ni också, vi hörs!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0