Lax med pesto och fetaoströra!

Nu blir det en del mat-snack här men mat är ju gott och alla behöver det, så varför inte skriva lite om det?
Jag och Sofia lagade mat tillsammans idag. Vi har en liten interngrej, eller rättare sagt en intern maträtt som vi alltid gör när vi ska laga mat ihop. Det är antingen den här eller tacos. Båda är så otroligt goda så varför ändra?
Jag har skrivit om den tidigare men har fortfarande ingen bild på rätten. Nu ligger den redan i två olika matlådor och en bild på det blir inget vidare. Så ni får överleva utan en tjusig inspirationsbild.
Det här är också så otroligt enkelt men fruktansvärt gott.
Man lägger laxfiléer i en form med bakplåtspapper under. Fisken täcker man sedan med en röra som består av creme fraiche, feta ost och pesto. Så på med röran, lägg i lite tomat-halvor i formen och in i ugnen, 225 grader i ca 20 minuter. KLART!
Enkelt va? Idag serverade vi kokt broccoli till. Gott!

Kommentarer
Du heter? M

DU är ju för söt!

Jaa jag läste mellan raderna och det kommer bli så bra detta!!

Funderar på att äta lax till lunch faktiskt.. Ja de återstår att se.. Puss!

2012-02-23 @ 15:20:34
URL: http://vestluund.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0