Så stor skillnad!

Några tankar innan läggdags. Jag är stolt över att jag kom i säng innan kl 21 idag, det är bra jobbat med tanke på att jag kom hem strax efter 19. Jag åt dock ingen direkt middag, var inget vidare hungrig så jag gjorde ordning en ordentlig lchf-macka, en kopp te och en liten bit av min lchf-kladdkaka. Det var dagens middag! Med grädde till kladdkakan såklart. Så åt, det gjorde jag ju.
Jag har även hunnit kolla på ett avsnitt av min serie, ni vet. Behöver inte ens nämna den vid namn längre, ni vet vad jag kollar på vid det här laget!
Innan jag kom hem, alltså mellan jobbet och lägenheten. Tog jag en sväng om på gymmet. Ett spinning-pass på 45minuter gjorde susen. Fy tusan vad ont det gjorde i benen stundtals. Jag såg framför mig hur dom gav vika och jag ramlar och slår hakan i styret, haha. Jag klarade mig utan några skador, som tur var och kom hem mycket piggare än jag var innan passet. Jag märker verkligen sån stor skillnad innan och efter träning. Vet inte om jag upplevt det så markant innan. Alltså sån stor skillnad. Jag kan vara hur trött som helst efter jobbet, ni vet sådär så att man bara vill hem och lägga sig på soffan och sedan inte röra sig förrän det är dags att gå till sängen. Men så på något konstigt vänster, verkligen på något jättekonstigt vänster så lyckas jag ta mig till träningen ändå och efter passet har jag alltid så fruktansvärt mycket energi så det ibland är galet.
Jag vet att i söndags efter att jag varit på zumba, så studsade jag som en boll här hemma, i minst en timme efter. Trots att jag skakat loss i 60 minuter innan. Coolt är det!
Däremot fick jag fruktansvärt ont i rump-benen (dom heter antagligen inte så) på spinningen. Galet!
Det ville jag också ha sagt.
Imorgon börjar jobbdagen tidigt, alldeles för tidigt. Precis som i måndags! Klockan ringer 5:00 och det är i senaste laget. Borde nog ställa den 5 minuter tidigare men det funkar aldrig det där. Eller, nästan aldrig.
För då vet man att man "brukar" gå upp senare egentligen och då ligger man kvar i sängen dom där extra minutrarna. I alla fall jag.
Annars har det varit en helt okej tisdag på jobbet. Jag säger helt okej eftersom den faktiskt kunde varit bättre. Men jag tänker inte mer på det nu, det är som sagt dags att sova och ladda om inför en ny jobbdag imorgon.
Imorgon kommer även min prins hem! Han kommer en dag tidigare, som tur är. Jag gillar nämligen inte att somna ensam. Det är inte min grej.
Tur att jag har en gossenalle som sällskap! ♥

Kommentarer
Du heter? M

Svar:



Ja men vi alla är olika!

Sen kör vi inte på samma mat osv.

Du har ju kommit igång med träningen nu, du ska se att det gör skillnad!

Annars kanske inte LCHF är din grej helt enkelt? :)

2012-02-08 @ 18:53:00
URL: http://vestluund.wordpress.com
Du heter? Lisa

Tack Lina!

2012-02-08 @ 20:02:45
URL: http://lisamax.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0