Helgen i sin helhet, typ.

Puh, vilken måndag! Är skit trött men jag inte gå och lägga mig riktigt än, får hålla mig vaken någon timme till. Har ju inte ens fått middag i mig än. Dock har jag hunnit påbörja den!
Eftersom jag vet att middagen kommer bli supergod så ska jag nog klara av att hålla mig vaken. 
Klockan ringde, som vanligt, alldeles för tidigt imorse. Den här gången var jag inte klar med helgen och då är det jobbigt. Ibland kan man ju ändå känna sig nöjd med helg och vara redo för en ny vecka men den här gången var jag helt enkelt inte. 

Jag har spenderat min helg på en av dom bästa platserna som finns på jorden. I alla fall i min värld och enligt mig. I fredags, direkt efter jobbet åkte jag ner till Småland och mitt älskade Älmhult! ♥ Jag slutade tidigt, så redan 10:15 kunde jag sätta mig i bilen och köra rally ner till Småland. Jag hittade utan problem, så fruktansvärt stolt över mig själv! Det är inte illa pinkat alltså. 
Väl framme så visste inte min lill-kusin om att jag skulle komma. Så när jag kliver innanför dörren och ropar den klassiska "Hallå? Är det någon hemma?" Så kommer först min stora kusin, som vet om att jag skulle komma, med världens leende på läpparna och sedan dyker min moster upp som också hon visste om att jag skulle komma. Till sist har dom ropat till sig Alice som kommer fram bakom hörnet och får syn på mig. Hennes ansiktsuttryck går inte ens att beskriva med ord. Det var värt allting! Inte för att jag hade någon vidare jobbig resa neråt i landet (Solen sken, jag hade laddat med en massa musik och jag ägde på motorvägen) så gjorde hennes min och reaktion så himla mycket. Det slutade med att vi stod och kramade varandra en lång stund, gråtandes. Underbart! Hennes reaktion var alltså helt perfekt.
Jag har inte tagit några vidare bilder då jag var nere eftersom vi mest har myst/mysigt, eller hur man nu skriver det. 
Efter vårat härliga kramkalas så åt vi en liten lättare lunch, moster hade stekt supergoda GI-pannkakor och ja, jag smakade på några.
Efter det satte vi oss i bilen och styrde våran kos mot Växjö och deras nya galleria.
Inga affärer vi inte hade sett innan men en massa snygga kläder så vi blev aningens fattigare men oj vad snygga vi ska vara nu i vår!
Åkte hem efter några timmar där, shoppade loss på Ica Maxi på vägen och hoppade sedan i våra myskläder och förberredde för en myskväll beståendes av massa tacos, vin och mys!
Dagen efter det, lördag i ordningen, så tog vi en promenad med vovven på förmiddagen. Tog en sväng ner till byn, bara det att man säger byn till deras centrum är så grymt gulligt att jag nästan smäller av varje gång.
Fyndade två saker på rean, så vi kan väl komma överrens om att jag kom hem med en helt ny garderob, hihi.
Efter det fikade vi på en fruktansvärt god lchf-paj som jag bakade i torsdags kväll. Den gick hem hos alla, så grymt!
Recept på den kommer antagligen i framtiden. MUMS!
Sedan åkte vi hem till Mats i fina Kängsleboda och tog en rejäl powerwalk i dom småländska skogarna. Gott!
Det blev senare grillat till middag med lite smaskiga tillbehör och melodifestivalen på det.
Här emellan har vi pratat och skrattat en massa, som vanligt när man umgås med dessa grymma människor. Jag ver helt ärligt deppig igår när jag åkte hem. Det kändes inte rätt alls! Jag ville verkligen inte. Jag försökte flera gånger att liva upp mig själv med att höja musiken och gala på men jag sänkte varje gång. Det var helt enkelt inte läge.
Dock hade jag något kul att se fram emot ändå, så det var inte riktigt lika sorgligt som det låter. Min fina mamma fyllde nämligen år igår. Så jag hann komma hem en snabbis sedan var det dags att åka vidare ut till Lilleby och äta en jättegod födelsedagsmiddag!
Så helgen har utan tvekan varit bra, jag var helt enkelt inte med på att den skulle ta slut så snabbt.
Men nu har jag annat att länga till och se fram emot men mer om det längre fram. 
NU har det blivit dags att hugga tag i middagen på allvar. Magen börjar kurra och det ska bli riktigt gott med medelhavsgratäng, som vi kan kalla den. 
Dagen idag är inte ens värd att berätta om, det har varit mycket jobbet. Full rulle helt enkelt! Jobbade över en timme och kommer att göra samma sak imorgon. Money money money!









Kommentarer
Du heter? Anna

Lite små kul att jag inte bor sp långt ifrån Älmhult :) hoppas du har de toppen!

2012-02-29 @ 23:13:25
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0