Weekend i Stockholm på G!

Goddagens!
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig idag men så är det ju ibland, inte sant? Min tanke var att jag skulle till gymmet efter jobbet och träna stenhårt. Jag har haft lite vila nu i mitten på veckan och skulle köra som tusan idag, svetten skulle verkligen rinna, ni vet? Men så vaknar jag idag med ont i halsen... Jag kände det redan igår och i näsan, ni vet den där "sjuk-känslan" som kan komma krypandes ibland? Men jag tänkte att jag skulle sova bort det.
Så hade jag då ont i halsen imorse när jag vaknade och sa till mig själv att det bara är på morgonen det kommer göra ont. Sådär som man kan ha på morgonen men grejen är att det inte försvunnit än. 3 koppar med te senare så har jag fortarande ont i hals-jäveln! Nu sitter jag även och fryser med en filt omkring mig. Vad händer? Jag har varken tid eller lust att bli sjuk just nu. Skall jobba hela helgen på att få bort det!
Men, jag latade mig inte direkt för det då jag kom hem utan efter att ha ätit kycklingsallad (som blev kvar sen middagen igår) så hoppade jag minsann i träningskläderna och åkte ner till hamnen med hunden. Vi gick en promenix, i lite halv-rask takt, i lite mer än 30 minuter. Jag gjorde även lite övningar med gummibandet då jag kom hem och hoppade sedan i ett varmt och skummigt bad. Otroligt skönt!
Och nu sitter jag här med filten kring mig och kollar runt lite på datorn.
Jag har en otroligt rolig och bra helg framför mig. Imorgon sätter jag mig nämligen på tåget upp till Stockholm tillsammans med mamma. Vi skall kolla på musikaluppsättningen av Dirty Dancing. Skall bli otroligt kul! Inanna dess så blir det en sväng på stan, middag och så har vi hela söndagen på oss i huvudstaden. Perfekt!
Så ikväll skall jag packa ihop en liten resväska, skall kolla vädret igen (det har ändrat sig typ 3 ggr dom senaste dagarna) och sedan ha lite myskväll med min sambo.
Han var ju i Barcelona hela förra helgen och jag åker till Stockholm denna. Det är ingen ordning på oss :)
Skall även krya på mig en massa, har lixom ingen ro att vara sjuk/förkyld nu. Det är träning som gäller för min del!
Hoppas ni får en lika bra helg som vi. Vi hörs!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0