Jul, jul, strålande jul, eller?

Okej, kalla mig konstig men jag sitter och lyssnar på julmusik just nu. Idag fick det bli lite premiär för julmusiken, hihi. Jag får dock bara spela lite när jag är ensam hemma min sambo går för allt i världen inte ihop med julmusik. Det är synd! För jag tycker det är så mysigt att lyssna på :)
Dock kan jag kanske hålla med om att det är aningen tidigt men vad tusan gör det? Det är mysigt och kul att sjunga julsånger. Det är ju iallafall November om några dagar och den 27/11 är det faktiskt första advent. så såååååå långt borta är inte julen.
Jag vet inte varför jag gillar julen så mycket, egentligen. Jag äläntar alltid som ett litet barn. Men jag gillar alla dofter, maten, musiken, familjen och självklart julklapparna haha. Sen att jag fyller år fyra dagar innan jul gör nog att jag längtar lite extra. Tycker om det helt enkelt!
Tänkte faktiskt börja kolla runt lite efter julpynt. Framför allt belysning och adventljusstakar, för vi äger bara en ljusstake och det går ju inte, det hör ni ju själva. Vi bor ju i en större lägenhet nu och nån fin lampa i varje fönster vill man ha, iallafall jag.
Sedan kan jag tänka mig nån snygg lykta, nån fräck tomte och lite annat krims-krams. 
det hade faktiskt passat bra med ett besök på Ge-kås innan julen. Har hört att dom har massa julsaker och deras inredningsavdelning för övrigt är ju grym, tycker jag. Har hittat massa fint där!
Får se om det går att klämma in ett besök där eller om det får vänta. Kan ju hitta fina julsaker hemma också. Vill faktiskt inte, tro det eller ej, lägga en hel flrmögenhet på julsaker. Inte just detta året. Min budget tillåter inte riktigt det!
Nu när jag ändå är inne på julspåret och verkar ägna ett helt inlägg åt just julen kan jag ju bertätta en sak som gjorde ig väldigt glad!
Jag kommer att få fira lite jul redan i november, tjoho!
Mikaels lillasyster Jessica åker även detta året iväg till Österrike och jobbar över vinterhalvåret. Då missar hon ju julafton här hemma vilket är väldigt synd. Men vi firar jul med henne innan hon åker! så den sista helgen i November, då det faktiskt är första advent kommer vi att få äta lite julbord och ha lite julmys. Hur bra är inte det? Haha, jag blev helt glad. Det är ju så gott! Och eftersom vi äter julbordet såpass tidigt kommer det ändå smaka gott med julbord den 23, då vi äter det i våran familj. Hur bra som helst!
Dock vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det där med kolhydraterna över jul. Det är ett dilemma!
Men jag har en plan, som kanske får duga faktiskt. Det är att inte vara helt strikt under jul och allt utan köra hårt i början på nästa år istället, då är det inga läskande högtider emellan som stör och då kan jag köra ordentligt fram till sommaren. Det var min tanke. Sen tänker jag inte glömma lågkolhydratskostne helt under julen, absolut inte. Men det kommer ju bli svårt att hålla sig på en låg mängd kolhydrater. Sen tänker jag självklart prova en del LCHF-alternativ till julgodis och sådant. Det är ju både bra och kul!
Nej, slutsnackat om jul! Jag har i uppdrag att baka två kladdkakor idag, jobbigt va? Mikael skall ha fredagsfikat på jobbet imorgon, så här skall det bakas LCHF-kakor. Men dom är otroligt goda och personer som inte äter LCHF har tyckt mycket om dom. Så det skall nog gå hem!
Vi hörs senare :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0