Knä ur led!

Go kväll! Sitter i soffan med miljoner prylar runt mig. Kanske inte miljoner men jag har spridit en hel del saker kring mig, är bra på sånt, haha.
Det ligger en kortläsare, en kamera, en bankdosa och en mobil. Framför mig har jag mina hörlurar, en kopp te som jag fortfarande dricker ur, en skål som alldeles nyss innehöll lime-yoghurt och så min idé-bok, full med smyckes idéer och tankar.
Helt enkelt en hel del saker.
Yoghurten som jag precis slängde i mig blev förvånansvärt god. Gjorde en egen liten lime-yoghurt, hur god som helst. Lätt som en plätt också, tog turkisk yoghurt och tillsatte en skvätt limejuice, lite sukrin och lite vaniljpulver. Strödde på lite kokosflingor och vips hade jag en kvällsmat (funkar ju också utmärkt som frukost).
Vanligtvis brukar jag inte äta någon kvällsmat, det var väldigt längesen jag fick i mig det men det har varit lite knasigt med maten idag så jag var lite småhungrig. En kopp grönt te fick göra yoghurten sällskap!
Idag har jag varit ledig och det har varit superskönt, dock har jag jobbat ändå men bara med kul saker. Kika in min smyckesblogg som jag länkar till lite längre upp i detta inlägget så får ni se en liten del av det jag jobbat med idag.
Har varit i Kungsbacka hos min Sofia hela dagen. Hon är invalid efter att hennes knä hoppat ur led på hennes träning igår, stackaren. Jag har försökt att ta hand om henne så gott jag har kunnat idag. Lilla snuttan!
Jag är så trött i ögonen så det är inte klokt. Skulle nog haft på mig mina glasögon lite mer än vad jag haft idag.. Jag är fortfarande ganska ovan vid att ha dom på mig. Så dom åker av ganska snabbt efter att dom väl kommit på. Synd! Får träna på detta.
Nu det sista har jag dock märkt att glasögonen inte hjälper synen lika mycket som jag vill att dom ska göra. Så jag har börjat fundera lite på om min syn kanske har blivit sämre? Och att jag då behöver nya glasögon. Nya bågar hade jag inte tackat nej till, jag är en person som tröttnar ganska snabbt .. Men att lägga pengar på ytterligare ett par glasögon är inget jag blir sådär överlycklig av. Inte just nu iallafall.
Synd att man inte kan sälja dom på tradera eller nått, haha.
Nej nu skall jag en gång för alla gå in på lchfbutiken och lägga den där orden som jag tjatat om flera dagar.
Hoppas ni också haft en bra onsdag! Vi hörs.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0