Bilen satt som ett smäck i skogen!

Vilken dag! Efter jobbet åkte jag till pappas kontor och hämtade upp honom, deras ena bil är på lagning så mamma har lagt beslag på pappas Volvo. Jag gick en liten runda med vovven och fastnade sedan i soffan som en annan soffpotatis. Har varit otroligt trött idag. Längesen jag var så trött så jag skall väl inte klaga, egentligen. 
Men förutom tröttheten har det varit en bra dag på jobbet, jag trivs och det är bra!
Tillbaka till efter jobbet .. Efter att ha varit en soffpotatis en stund tappade jag upp ett skumbad med olja och kröp ner. Det är en helt galen känsla man får i hela kroppen när man lägger sig i ett varmt bad, det är så skönt. Så just där och då bestämde jag att i framtidens boende (läs hus) så ska vi ha två badrum varav ett av dom ska innehålla ett badkar. Gärna ett stort och inkaklat!
Haha snacka om att lyfta badet till höjden, men jag lovar er att jag njöt varje sekund. Efter badet var det bara att gå ner för trappan och ta för sig av middagen som stod färidg. Där snackar vi lyx! Jag, mammsen och pappsen åt tillsammans framför tv:n, väldigt mysigt. Gott var det också.
Efter det blev jag återigen en liten soffpotatis tills jag begav mig hemåt.

Det är ännu roligare att köra bil nu, trodde inte det kunde bli så mycket roligare men om man skaffar en såkallad AUX-sladd som man kan koppla till telefonen så blir det himla kul att köra/åka bil. Jag satt och sjung för fulla muggar när jag körde hem från mamma och pappa för en liten stund sedan och kör då på en väldigt svängig väg, där det gäller att hålla koll på om det kommer andra bilar i dom skarpa kuvorna. När jag kommer körandes fram till den värsta kurvan av dom alla, ser jag tre bilar varav två har på varningsblinkersen och står mitt i vägen. Den tredje bilen står inte på vägen alls utan har kört rätt ut i kurvan och sitter som ett smäck i skogen..
Så jag stannar min bil, sätter på mina varningsblinkers och kliver också ut. Som tur var har allting gått bra med personen som körde och bilen ser hel ut av det vi såg. Vi försökte få upp den lilla bilen men det gick verkligen inte. Så det blev till att ringa bergaren för personens del och jag åkte vidare. Uppmanade personen, tillsammans med en äldre dam som var på plats innan mig, att åka och kolla sig på sjukhuset. Personen i fråga sa att det inte var någon fara med nacken men att knät gjorde ont. Men i sånna här lägen ska man aldrig chansa, hellre kolla en gång än att inte kolla alls!
Så det har varit en väldigt blandad tisdag men bra.
Jag sitter och gäspar som aldrig förr så det blir nog en tidig sänggång för min del. Sover ensam inatt igen men imorgon kommer min fina hem!
Börjar senare imorgon också så det blir allt en liten sovmorgon, gott!






Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0