What a day + nya byxor!

What a day! Men på ett bra sätt. Den har inte varit jobbig utan faktiskt riktigt grym. Låt mig berätta!
Jag jobbade tidigt pass idag. Då jobbar man 6-10, ganska skönt att ha sånna dagar in emellan. Även om dom är sällsynta numera men det är en annan femma.
Efter jobbet hade jag en bokad tid hos optikern, helt enkelt för att kolla min syn. Det gick alldeles utmärkt och han tyckte minsann att jag kunde behålla mina glasögon och komma tillbaka om en sisådär två år. Bra med andra ord.
Efter optikern mötte jag upp Mikael och vi åt en supergod lunch tillsammans! Jag tog en mixa-egen-sallad och den blev som vanligt kanon. Mysigt att vi fick till en lunch. Han har det bra som kan sticka från jobbet sådär, ibland.

Efter det stack jag hem till Lilleby för att gå med vovven. Vi busade en stund på gräsmattan också, fina skrutt ♥
Sen hamnade jag i sängen. Med telefonen i högsta hugg och ett spel som jag fastnat för totalt. Det är inte ens något speciellt med det men man fastnar otroligt lätt. Shooting Bubbles eller nått sånt heter det.
Där låg jag då i sängen och funderade på om jag skulle träna eller inte. Jag villju baka ett nytt bröd också.
Ni vet ju hur gott det är när man väl krypit ner i sängen? Man kommer lixom inte där ifrån. Knappt att man tar sig upp för att gå på toaletten, i dom lägena.
Men från säng-läge till träningsläge. Jävligt bra jobbat, redan då! Jag tänkte att jag verkligen inte hade någon anledning till att inte träna. Så jag bara åkte.
Tog dock vägen om Intersport först och provade tusen par byxor (nästan) och fick till sist med mig ett par svart-blåa, supersnygga och bekväma träningsbyxor.
Så, väl på gymmet vet jag inte riktigt vad som hände men jag lixom bara körde på.
30 minuter på bandet, där jag varvade powerwalk med lite joggning och efter den halvtimmen hoppade jag över till en av crosstrainarna och körde 30 minuter där, i högt tempo.
JÄVLIGT BRA JOBBAT LINA!!
Måste varit mina nya byxor som gjorde det, inte sant?
Imorgon är mitt första Sh'bam-pass inbokat. Skall bli kul! Hoppas att jag hänger med bara, haha. Kan bli intressant! Huvudsaken är att jag har kul och att svetten rinner.

Såhär på kvällkvisten har jag bakat ett bröd (provade ett nytt recept, fullt med protein) och så har jag ätit middag med mammsen och pappsen. Kollat på tv en sväng och till sist ägnat mig åt datorn.
Chattar med min sambo! Haha. Han är i lägenheten och jag är här, hemma hos mamma och pappa. Det slog mig idag att vi faktiskt är särbos, sorgligt. Tur att vi blir sambos snart igen, i en otroligt fin lägenhet.
Nej hörni, dags att sova nu! Har en liten sovmorgon imorgon, otroligt skönt.
Vi hörs!


Kommentarer
Du heter? Emma

sv: Ja, det lönade sig inte riktigt att stå där, hade nog varit roligare att gå dit en annan dag! Tack, jag blev nöjd!

2012-04-19 @ 07:55:39
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Du heter? Anna

Härligt jobbat! Vad är de för byxor?, ser ut som färger i min smak =)

Berättar om kontraktet senare på bloggen =)

2012-04-19 @ 09:58:59
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0