Nytt badrum!

Okej, jag kom hem ifrån Småland i söndags och min väska står fortfarande i hallen och bara glor på mig varje gång jag går förbi. Men fy vad det är tråkigt att packa upp! Så mycket roligare att packa, tycker jag.
Då ser man fram emot det man packar till och man funderar över vad man ska ha för kläder, vilka dagar osv. Mycket lättare!
Nånting annat som känns svårt, just för stunden, är att ta sig till köket och göra en kopp te. Vilka i-landsproblem jag har men jag kan inte hjälpa att jag är en sån tröttis den här veckan. Det är bara för att jag inte tränat på två veckor pga den där jävla febern. Det går otroligt sakta framåt men jag känner mig bättre och bättre. Så snart blir det träning igen, känner mig taggad! Jag menar det faktiskt :)
Idag efter jobbet var det dags för oss att gå ner till ett visningsbadrum dom byggt upp i ett av källarförråden, här i vårat område. Vi ska nämligen stambyta i våran förening nu under våren vilket betyder att vi kommer att få ett helt nytt badrum. GRYMT! Vi var där idag för att välja vilket kakel och klinkers vi ville ha, samt eventuella tillägg. Kommer bli så jäkla snyggt!
En sak gjorde mig ledsen dock. Jag hade hoppats på att få ett badkar, kan verkligen sakna det ibland. Men hade vi valt till ett badkar så hade vi fått slänga ut tvättmaskinen och det känns ju totalt ovärt. Kan inte riktigt se mig själv boka tider för att tvätta osv.
Så, hej då badkar men hej otroligt snygga dusch-väggar av glas. Det kommer bli kanon det här!
Nu väntar bara den jobbiga biten, själva renoveringen. Ser inte fram emot det, alls. Men som tur är har vi mamma och pappa som tar emot oss med öppna armar (läs jag har bjudit in mig själv till att både låna dusch, toalett och kanske bo i mitt gamla rum under den värsta tiden).
Vi kommer nog att överleva! När det är färdig tänkte jag ha fest i badrummet, haha. Så fint kommer det att vara!
Nej, nu har det blivit dags för en kopp te. Jag ska pallra mig ur soffan tänkte jag. Hade behövt fixa mina naglar också men tror ni jag orkar det?
Vi hörs :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0