Jag och Paulo Roberto

Vad gör man en regnig dag som denna?
Det skall jag be att få tala om. Jag och min sambo tog oss en lång sovmorgon, otroligt behövligt ansåg jag. Trots att jag vaknade kl 9 och egentligen var utvilad redan då. Men jag gick inte med på det och somnade om till strax innan 11. Värt! Något som var mindre värt var huvudvärken som jag fick. Antagligen för att jag sov sådär länge? Det kan bli så ibland..
Men efter en frukost (liknande den som vi åt igår men en mindre portion), en stund på soffan och två panodil så vann jag över huvudvärken och vi begav oss mot IKEA. Jag fick ett sånt där sug efter IKEA (och ja, jag måste skriva det med stora bokstäver, haha). Det där sugen var jag inte ensam om, satan vad mycket folk det var men i ett sådant stort varuhus märks det inte när man väl är där inne, det är skönt.
Vi fick handlat lite smått och gott men bara nödvändiga saker, såklart!
Bla, muffinsformar i silikon som jag länge velat köpa men aldrig fått tummen ur. Nu skall minsann jag också få fluffiga, höga muffins när jag bakar.
Madrass-skydd, en ugnsform, en låd-hurts om det nu heter så haha och lite annat smått.
Efter det svängde vi in på Plantagen, äntligen och fick köpt lite grejer till våran balkong. Den kommer bli otroligt fin, bilder kommer! Vi köpte inte allt utan kände att det var smart att börja lite, så får vi se hur allting blir och sedan köpa det sista.
Det blev rester ifrån tacogratängen och en sallad till det, dagens middag alltså.
Så hade jag då en plan på att gå ut och träna. Träna på att jogga! Men regnet har ju verkligen vräkt ner hela dagen?!
Det har lixom inte bara regnat, det har vräkt ner. Så vad gör man då?
JO, man kör en liten stund på crosstrainern och sedan bränner man fett med Paulo Roberto!! Och jävlar vad svetten rann. Vi har faktiskt skrattat lite åt dvdn då jag fick den och tänkt att, hm träning framför tvn, hur bra är det lixom? Men herre vad effektivt och intensivt.
Den riktar in sig på förbränning, koordination och styrka. Man kör varje övning 30sek åt gången. Två övningar direkt efter varandra och sedan 60 sek vila. Jag ska ärligt erkänna att jag först tänkte "VA? En hel minuts vila, det känns överdrivet" men vad värd den vilan var.
Jag och Mikael körde passet tillsammans och det var riktigt kul!
Men jag lyckades göra någonting med min muskel, den heter säkert nått bra den där muskeln men alltså tänk vad-muskeln men längre ner. Alltså precis, precis ovanför hälsenan. Bara där nere alltså gör det superont. Så jag tänkte hoppa in i duschen och sedan smörja in med lite liniment. Jag har antagligen lyckats sträcka den bara.



Kommentarer
Du heter? M

Haha du är så söt när kommenterar näst intill varje inlägg gullebulle!

Det var så jäkla skönt att sitta i trädgården och äta. Riktig sommarkänsla i detta regnland!



Du är så grym som tränar! <3

2012-06-11 @ 15:39:08
URL: http://vestluund.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0