Hamburgare a la LCHF

Här får ni ett enkelt, supergott recept på hamburgare!

Ingredienser:

800g köttfärs
4 st ägg
3 msk olivolja
3 st vitlöksklyftor

Salt
Svartpeppar
Paprikapulver

Igår valde vi att inte baka några egna hamburgerbröd, det gör jag ju oftast annars men igår åt vi dom som man gör på Max. Har ni provat deras Low Carb burgare? Då har man salladsblad som hamburgerbröd istället. Låter kanske konstigt för vissa men det är faktiskt supergott. Blir lite kladdigt ibland men man behöver faktiskt inte ha bröd!
När jag körde ner till Småland för några helger sedan så stannade jag på Max i Halmstad och tog mig en sådan burgare. Riktigt smaskigt!
Till detta hade vi ostchips, dom blev supergoda och så hade vi såklart alla andra goda tillbehör till. Gott!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0