Träna på att jogga?

Det är tisdag och här ligger jag på soffan i pyjamasbrallor och linne. Skulle inte börjat jobbet förrän kl 12:30 men det blir inget jobb för mig idag. Halsen gör ont, öronen gör ont, jag är snuvig och fruktansvärt trött. Låter kul va?
Jag hade annars planer att träna, faktiskt jogga eftersom det gick så otroligt bra sist, både måndag, tisdag och onsdag men det blir ju ingen vidare träning idag.
Jag hoppas verkligen jag mår bättre imorgon! Jag siktar på det i alla fall :)
Ligger hur som helst i soffan och kollar på Malou - Efter 10. Gillar det programmet. Det är ett sånt bra "ha-på-i-bakgrunden-program".
Har fått i mig frukost som bestod av ett nybakat bröd och en kopp te. Brödet slängde jag ihop igår och det var verkligen bara att slänga ihop. Köpte det på hälsokosten, typ ett shake 'n' bake bröd där man bara tillsatte 3dl vatten, lade smeten i den medföljande formen och hyst in i ugnen. Superlätt och det blev riktigt gott!
Sedan lagade vi middagen tillsammans igår och det var också en väldigt bekväm middag. Den gick snabbt och var enkel att göra. Det passar så bra vissa dagar.
Vi åt burgare med aubergine, rödlök och fetaost. I mina öron lät det lite tråkigt men icke. Jag slänger upp ett recept senare under dagen för det var så otroligt enkelt och gott!

Vädret, eller rättare sagt värmen försvann. Det är knappt 14 grader varmt ute, igår var det 22-23 grader. Vad händer där egentligen? Stört att det kan hoppa så mycket i grader på bara en dag.
Inatt kom dock världens åsk-knall, det blåste och regnade galet mycket så det kändes nästan lite höstigt ute.
Så jag skall väl vara glad över att det faktiskt är sol ute.
För min del spelar det inte så stor roll. Jag skall ändå vara inne och vila, kurera mig helt enkelt.
Jag känner mig lite sur över att jag blev sjuk. Det passar ju aldrig att bli sjuk men just nu är, eller skall jag skriva var, så inne i träningen och så fort man blir sjuk blir det automatiskt ett stop eller en paus och jag hatar det!
Jag vill inte ha en paus. Jag vill köra hårt. Jag vill träna mig på att jogga. Hur roligt lät inte det då, träna på att jogga? Men det är ju faktiskt det jag gör.
Nej, nu ska jag bli frisk, för här ska det tränas!!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0