Rena rama gröten?

Uppdatering ifrån sjukstugan, yepp, så är läget även idag. Har precis tagit två panodil, så jag borde få lite mer energi snart. Annars ligger jag som en halvdöd i soffan och kollar på tv. Svenska Hollywoodfruar, som jag redan sett haha. Underhållningsnivån är ganska låg här i sjukstugan om vi säger så.
Jag gillar ju att kolla på mina fruar men med tanke på att jag redan sett alla säsonger en gång innan och ändå ligger här och glor så krävs det inte så mycket för att underhålla en febrig Lina.
Det blir väl inte den mest intressanta uppdateringen i världen när man är sjuk men thats life. Jag tänkte få i mig lite lunch snart. Rester ifrån gårdagen så det är inte så exklusivt men gott!

Dock provade jag en ny frukost imorse och hjälp, vad glad jag blev. Jag är nog lite skadad som faktiskt kan bli glad över en frukost men den var så himla god och jag har faktiskt saknat gröt. Yes, jag åt gröt imorse.
Mandelgröt och det påminnde fruktansvärt mycket om Grahamsgröt som jag gärna slängde ihop till frukost förr i tiden. Som mannagrynsgröt fast lite grövre, eller vad man ska säga. Dock saknade jag en ingrediens, Guarkärnmjöl, så jag provade mig lite fram och det blev riktigt bra! Gott med en klick smör, kanel och sukrin på.
Ska se om jag kan få tag i det där mjölet, det är som en redning men med betydligt mindre kolhydrater i, funkar kanon till att reda såser, grytor och tydligen gröt. Letade på ICA sist jag var där men hittade inget. Kan tänka mig att hälsokosten har det. Får slå en kik någon gång.
Fråga gärna om ni är nyfikna på receptet. Gröten är lätt någonting jag kommer äta till frukost fler gånger!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0