LCHF-bröd så det står härliga till!

Är i fullgång med att baka bröd, det bakas som aldrig förr i detta kök! Tre olika bröd har jag hittills gjort och funderar på att slänga ihop ett fjärde med när jag ändå är igång. Är fortfarande lika fascinerad över att de ingredienser man använder i LCHF-bröd faktiskt kan bli till bröd. Degen man jobbar med känns ju inte alls den samma som ett "vanligt" bröd.
Man har mycket mindre ingredienser i, tex det brödet som strax ska åka in i ugnen. Det receptet ser ut såhär:

Sesambröd

Ingredienser:
1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Hällde dock i en skvätt Pofiber också eftersom min hjärna inte får ihop dessa ingredienserna till ett bröd, haha.

Bakar även hamburgerbröden igen, som jag gjorde förra veckan, dom blev kanon. Var goda att rosta till frukosten med!

Till sist gör jag ett annat bröd, som jag också bakade förra veckan men med rätt mjöl denna gången. Receptet hittar ni i samma inlägg som Hambrugerbröden ovan, dock har jag använt mig av Sojamjöl, precis som det står i grundreceptet.
Nu skall ena plåten ut och en annan in i ugnen. Vi hörs sen igen, lägger upp bilder på mina tekakor då!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0