om tusen år

Tjingeling, eller godkväll som en medelsvensk hade sagt :)

Idag gott folk är de måndag, och de är inte vilken dag som helst
utan de är dagen som inleder
EN HEL FUCKING VECKA MED JOBB OCH TRISTA VARDAGAR ..
Men denna måndagen har gått väldans snabbt faktiskt,
konstig nog gick jag upp när mobilen ringde imorse 7:15
Jag snoozade inte ens en endaste gång!
Jag gjorde ordning min frukost macka, åt lite yoghurt, tog på mig enkla kläder å drog till jobbet :)
Jag segade på jobbet idag vilket resulterade i att jag fick stressa i slutet och "fuska snyggt"
så jag skulle hinna hem till min kära mamma :) haha vi skulle faktiskt iväg.
till mitt andra hem, eller ett av mina andra hem, nämligen axess akuten! Yippie
de va faktiskt exakt en månad sen jag va där första gången, exakt på datumet idag!
Idag var de dock inte de vanliga,
komma dit träffa en syster, en läkare, växla några ord, han kollar nickar å skriver ut ett recept utan idag hade jag ett lååångt samtal med Läkare Johan, himla trevlig grabb btw :]
Sedan blev jag skicka till labbet :O
Laijna goes labbråtta haha.
Fick fixa lite grejer där och även här får man vänta ca en vecka på svar! ovanligt ..
jag fick iaf nya drugs, och en ny grej, nämligen antibiotika salva! antibiotika inifrån och utifrån
kanske kan göra susen :)

Efter de så åkte vi till mormor, hon har bott på ett kort tids boende ett kort tag, höhö
(alltid lika fyndig)
men de är faktiskt sant, hon ska hur som helt komma hem på måndag. Lucky her :)
Men jag tänkte på, kommer man sluta så?
på ett hem med massa som e likadana som en själv, GAMLA?
Ligga i säng, få besök då och då (iofs är my granny uppe och går) men tex,
man har tusen olika tidningar,mediciner och glas på rullbordet bredvid sig..
man har bestämda mat tider, till och med frukosten?!
man duschar inte ens själv. Jag vet inte om jag tycker de är bra eller dåligt
ska man skratta eller gråta. tänk om typ tusen år, hoppas de dröjer så lång tid för mig!

Jag ligger faktiskt redan i sängen (notera att klockan inte ens e halv 12)
jag har borstat tänderna, tvättat av sminket , fått nytt plåster och tagit medicinen
DEN VA LILA <3 hur grymt va inte de då?
dessa drugsen kommer vara bästbästbäst :) jag gillar dom!

just de jag beskrev min dag ..
Sedan handlade jag och mamma åsådära, blev världens godaste mat
hemma grillade hamburgare med grym dressing! :D
Sen gick jag en sväng med vovven och sandra, klippte min granne så jag fick lite money
eftersom jag inte får lönen förräns i augusti :O
Men de e bra, ge mig augusti bara! för då är de närmare min födelsedag!
ge mig den 20 december och den 24!
förlåt, de är ju verkligen mitt i sommaren men jag kan inte hjälpa de :$
jag vill ha en riktigt mysig jul!
Mamma tyckte jag va knäpp, som vanligt, när ja sjung en julsång idag haha
vet faktiskt inte vad den kom ifrån, från hjärtat kanske haha

jag kanske är lite knäpp?!
men som jag brukar säga, orka vara normal! ni får citera mig ;)
jag borde väl sova, men först musik!
ha de bra alla bloggläsare och även alla icke bloggläsare!
godnatt <3

Kommentarer
Du heter? Povel

Det kanske är de berömda "drugsen" som ger effekten av längtan till vintertid. För nu vill man bara ha kvar det fina vädret och njuta när man kan!

2008-07-23 @ 22:52:45
URL: http://psgveckor.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0