Besök hos herr kirurg

Tjenixen igen :)  Eller gokväll är väl som vanligt mer passande som hälsningsfras
Iallafall när det kommer till mitt bloggskrivande! Blir ju mestadels på kvällen :)
Jag har nästan precis varit ute och gått ca 5000 steg med stavarna haha
Pappa hade sin stegräknare på sig, dom har en tävling på jobbet ..
Lyssnade inte med hela örat när han sa hur många steg så ca 5000 :)
Ganska lagom så att säga. Men nu skall jag inte tjöta en massa
utan komma till det mer viktiga och intressanta. Finns nån som bryr sig kanske?!
Som ni nog alla vet har jag äntligen träffar kirurgen idag, Harald hette han
han var en mycket trevlig och snäll doktor, faktiskt riktigt rolig!
Hur som helst så har jag fått operationstid nu! MY GOD
den 15 April så som det ser ut nu, har jag tur så ändras det inte!
Det är nämligen såhär att, jag skall göra dagskirurgi som dom så fint kallar det
med det menas att jag slipper ligga på själva sjukhuset i 3-4 dygn
så att efter operationen kan jag få åka hem på kvällen men antagligen får jag stanna
över natten och åka hem på dagen. Sedan kureras jag hemma istället för i sjukhussängen
Det skall faktiskt bli riktigt skönt. Eftersom jag är så ung och pigg så klarar jag av dagskirurgi
och behöver inte den där tillsynen som de äldre behöver (de som annars får gallsten)
Eftersom inte så många kan göra dagskirurgi så var det ingen väntelista på samma sätt
så därför fick jag tid med en gång.
MEN , alltid ett men med i bilden .. Jag kan ha fått en infektion i gallgången , eller blåsan
eller nått, jag hängde inte riktigt med där. Så jag lämnade blodprov idag igen
och visar det nånting så får jag inte dagskirurgi utan måste opereras med ett svårare ingrepp
Och då får jag antagligen vänta längre på ny operationstid, vilket suger
så jag hoppas verkligen jag är frisk på den fronten!
Sedan fick jag även en till medicin som jag skall gotta mig med (ironi på hög nivå)
Den  blir säkert jätte bra. Den ser ut som sånna små stenar man dekorerar kring ljus med
Känns jätte bra att jag faktiskt skall äta den ..
VET NI VAD DÅ?   Nått jätte hemskt, som jag verkligen bävar för
jag måste ta ut min navelpiercing. Hur sämst är inte det då?
åh, jag vill verkligen inte de :(  Men det är pga infektionsrisken så jag måste faktiskt
kan välja mellan de eller ha kvar den och få infektion, äta massa pencillin och hit å dit
Så den åker antagligen ut ikväll. Den i läppen får jag förhoppningsvis ha kvar
om narkosläkarna är snälla mot mig. Vilket kirurgen trodde att dom skulle vara :)
Så hoppas verkligen inte navlen växer igen för då måste jag ta om det, usch
Dom skall nämligen gå in igenom naveln, och där uppe där gallblåsan sitter

Läkarn tyckte jag var unik. att bli opererad för gallsten när man är under 20 är unikt
Skall man bli glad av det eller?
Jag tycker iaf det känns bra nu. Kommer bli skönt att kurera sig hemma istället för
i en hård sjukhussäng. Skall dock vara hemma minst en vecka innan jag är fit for fight igen
sedan efter 10 dagar skall jag tillbaka och ta ut stygnen. Hoppas det blir dom små snitten!
Har fått en egen sköterska med som jag kan ringa när jag undrar nått :)
Och snart får jag papper om vad jag skall tänka på innan osv
Blir nog bra det här, eller vad tror ni?
Nu har jag skrivit en novell som vanligt men det är mycket info now a days.
Nu skall jag ta och mysa lite med en kopp te och en bulle <3
Puss på er



Kommentarer
Du heter? Erica

Hoppas verkligen du får tiden den 15 då så du blir av med det så fort som möjligt :) Vilken sjukhus ska du operaras på? Tråkigt om du måste ta up peircingen btw:/ hoppas de inte läker igen;D Önskar dig än en gång lycka till:D

PS Jag ääälskar din blogg :D

2009-03-30 @ 21:25:03
Du heter? Din gode vän Benji :)

Lina lina lina!

Snart är det bannu mig dags du! Hoppas verkligen det blir den tiden, 15e April! Du ska då fan inte ha nån infektion som ska ta längre tid att få en ny och svårare operationstid! Jag håller tummarna för dig och finns alltid vid din sida! Jag ska vara ditt stöd forever! No more ond halv lina! Vi får snart en hel! En god o glad kexchoklad GEWDIS Lina!

I'm by your side forever, just so you know! :D FOREVER CARRY ON!! =)

Sköt om dig, och bit ihop de sista nu, för snart e det dags! :D

<3

2009-03-30 @ 21:26:58
Du heter? Anonym

Inte långt kvar nu då ju ! :D Tiden går fort och snart är det dagen innan, är du nervös ? :D

Jag tror dock att det kommer bli såå bra, man ska inte oroa sig för mycket :D Läkare är läkare för deras långa och svåra utbildning, de lär vara bra eftersom de blivit godkända. Jag ska någon gång under mitt liv bli opererad har jag bestämt :P

2009-03-31 @ 16:35:01
Du heter? Felicia

Den över va från mig (A)

2009-03-31 @ 16:36:08
URL: http://moorrr.blogg.se/
Du heter? Annelie

Vad skönt att du får din operation snart! Du ska ju vara glad och go som vanligt när jag kommer och klipper mig igen :) Alla dom andra frisörerna är ju tråkiga :O Hoppas allt går bra det är du värd! :) Puss puss

2009-03-31 @ 18:30:17
URL: http://barnutanben.blogg.se/
Du heter? Mikael

Älskling tänk positivt, jag jobbar precis vid mölndals sjukhus ! :)

2009-03-31 @ 19:36:51

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0