Riktiga mästekockar

Dagen har varit helt fulldpäckad, har hunnit helt galet mycket om man tänker efter.
Hade ställt klockan på 9 men kom inte ur sängen för än strax efter halv 10. Gott att vara ledig!
Jag käkade frukost i lugn och ro, satte på lite bra musik på Spotify och hade en lugn morgon.
Ringde mamma och vi bestämde att hon skulle hämta upp mig efter att hon fixat lite hemma. Så med lite smink och kläder på mig blev jag upphämtad (fast jag körde) och styrde våran kos mot Backaplan.
Den ursnygga klänningen ifrån MQ, som jag provade i lördags, bara skulle bli min! Så blev det också. Det fanns EN kvar i min storlek, tack och lov. Lycklig som bara den gick vi vidare till lite andra affärer och jag blev äntligen ett par jeans rikare. Det är verkligen en ovanlig syn skall ni veta. Men det känns bra som tusan :)
Hur som helst. Påvägen hem körde vi vägen om Lindex och hämtade väskan som jag beställde för ett litet tag sen. Även den gaaaalet snygg!
Så en riktigt glad tjej kom hem till mamma och pappa. Vi förberrede oss för en tur i skogen, det skulle plockas blåbär och svamp. (Blåbär för min del) och tur var väl de för mamma och pappa hittade sammanlagt 5 kantareller. Jag däremot fick ihop blåbär till en hel paj, som jag, Johanna och Mikael ska äta nu med lite glass till.
Just det, Johanna mötte jag upp efter att hon slutat jobba så vi kunde ta en fika. Mys!
Sedan handlades det lite granna och jag bjöd med henne hem på middag. As god lasange med sallad blev det och gud vad smarrig den blev. Riktiga mästerkockar!
Nu väntar pajen, sedan skall jag köra lilla fröken hem :)
Senare kommer det bilder! (kanske imorgon, haha)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0