veckan som gått

Nu har jag tänkt skriva några rader här i bloggen hur länge som helst och så blir det ändå inte av. Det har varit mycket nu det senaste men mest bara kul grejer, så jag klagar inte. Absolut inte nu när jag är ledig och det är strålande sol och blå himmel ute. Så skönt att vädret äntligen påminner om sommaren. Jag älskar att sola men just nu behövde jag en liten paus från de. Det är skönt att det är svalare inne än ute tycker jag.
Hur som helst, den senaste veckan har jag jobbat på precis som vanligt måndag-fredag och avslutade med en fullspäckad helg. Efter jobbet i fredags lagade jag god fredagsmiddag till mig och Mikael, kyckling fajitas med massa grönsaker och så. Riktigt smarrigt! Vi bänkade oss sedan framför en film som jag höll på att somna till, haha.
Men jag klarade mig igenom hela filmen och slocknade sen gott i sängen. Klockan ringde och väckte oss på lördagmorgon för att ta oss upp och in till Liseberg. Där inne mött vi upp Sandra och Sebbe och hade en grym dag i värmen! Hur mysig dag som helst, är helnöjd med den.
Igår vaknade vi i lugn och ro hemma i lägenheten och käkade en god frukost. Sedan började det krypa i mig! Jag var tvungen att komma ut i det fina vädret, kan inte med att sitta inne när det är strålande sol ute. Sitta vid datorn och annat kan jag göra på kvällen eller när det är sämre väder. Så resonerar jag, även igår. Så jag packade en liten väska och tog bussen till huset (mamma och pappa) och bara var hela dagen. Solade och läste tidningar. Gott!
Jag stack en sväng ner till Lindex och kikade också men det var inte riktigt nånting som föll mig i smaken.
Dock kom jag hem med ett par svarta steps med spetts på. Riktigt sköna och dom passar perfekt i mina ballerina skor.
Efter en stund kom Mikael till huset också med en bok i högsta hugg så han fick allt lite sol på sig han med, yippie.
Sedan åt vi nått av det godaste som finns, grillat med potatis kroketter och sallad, mums!!
Nej hörni, nu skall jag ut i solen igen. Love it. Ha det bra //

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0