En helt okej ledig dag va?

God kväll i stugorna! Jag är inte nerbäddad under täcket riktigt än, dock sitter jag i soffan med en av dom goa soffkuddarna bakom ryggen. Sitter helt perfekt! Perfekt för att läsa mina favorit bloggar, kolla en vända på Facebook och såklart skriva lite om min dag. Den har varit bra, min lediga måndag. För inte blev det något jobb idag inte. Jag var ledig men hade fullt upp ändå, skönt tycker jag. Jag hade en härlig morgon, låg länge i sängen och drog mig. Fick säga till mig själv på skarpen att gå upp, annars hade jag nog legat där ett bra tag till. Min säng slår nämligen allt! Nästan.. Hur som helst, med lite frukost i magen och musik på bra volym började jag städa. Skurade hela jävla badrummet från golv till tag (stämmer till 99%). Skurade duschväggarna, våra är av glas helt och hållet, golvet, handfatet och toaletten. Skinande rent med andra ord. Jag plockade undan, slängde lite grejer som egentligen var helt onödiga. Får väl erkänna att det mestadels var mina saker som åkte i soptunnan. Jag är nog ganska bra på att spara på saker som jag egentligen inte behöver eller använder. Men det finns en liten röst i mitt huvud som säger att jag visst kommer använda det, nån gång. Känner ni igen er? Tror det är ett kvinnligt problem det där, haha. Jag avslutade med en dammsugning och bäddade sängen. Nu är lägenheten riktigt fin, jag tycker om när den är nystädad! Efter dammsugningen hoppas jag in i duschen, den skinande rena duschen och fixade mig lite snabbt. Det var nämligen dags att gå till torget och köpa fika. Mamma och vovven var nämligen inbjudna. Jag passade såklart på att bjuda in dom då lägenheten var nystädad, man är ju inte dum :) Det blev smörbullar ifrån konditoriet och fy vad goda dom var. Trevligt att ha mamma på besök, jag gillade det. Vi fikade en stund och pratade om både viktiga och mindre viktiga saker. När dom skulle gå följde jag med en bit och handlade sedan lite grejer till middagen vi hade idag och den som skall lagas imorgon. Jag har också hunnit sjunga, kolla på resor, laga mat med Johanna och umgås med henne hela kvällen. En helt okej ledig dag va? Nu skall jag kolla runt på Facebook, suga i mig lite skvaller och sedan krypa ner bredvid min redan sovande pojkvän. God natt!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0