Tredje advent, för er som missat det!

Tredje advent idag, för er som missat detta!
Själv har jag precis tagit ut en plåt med lussebullar ur ugnen, LCHF lussebullar, det ni. Kommer antagligen att bli besviken på dom eftersom jag älskar "vanliga" lussebullar men jag tänkte ändå det kunde vara kul att prova. Tänk om dom faktiskt är goda. Då är det ju helt otroligt bra. Innehåller minimalt med kolisar=kanon!
Men det är lite roligt, för samtidigt som mina fina lussekatter ligger och svalnar på sin plåt står jag och kokar en omgång knäck, haha. Jag vet att det inte går ihop för fem öre. Men knäcken är till julafton, ville bara göra den nu. Kände för det! Jag ska verkligen försöka att låta den vara fram tills dess, iallafall så gott jag kan hihi.
Hade också tänkt att slänga ihop en tryffel med jordnötter, väldigt mycket mer LCHF-vänlig än vad knäcken är. Den kommer nog bli supergod!
Veckan som kommer och veckan efter det är det mat och inte julgodis som ska göras. När vi ändå är inne på mat och julen kan jag lika gärna fortsätta. Hade tänkt att lägga in egen sill detta året ockås, jag som inte ens äter sill, haha. Men jag probade att göra det förra året, eftersom hela min familj är riktiga silltokar och jag fick så mycket beröm för min sill. Dom gav mig väldigt höga betyg så jag får helt enkelt göra samma sak i år igen. Varför ändra på något som är bra?
Sen vill jag, om jag hinner och orkar göra egna köttbullar till vårat julbord den 23e. Jag älskar ju köttbullar, det är nog det godaste på hela julbordet och är dom hemmagjorda är det lixom ännu bättre. Men vi brukar inte ha det på vårat julbord, vilket är lite synd. Dock köper mamma ett par speciella som också är otroligt goda men det är ju nått visst med hemmagjorda, inte sant?
Så, nog pratat om mat. Det är kanske inte så roligt att läsa om alla gånger. Man blir ju hungrig, haha.

Annars idag, den 3e advent skall vi hem till min kära mor och far. Mamma ska klippas och Mikael ska hjälpa henne med nånting på datorn. Efter det äter vi en god söndagsmiddag. Blir ju mysigt!
Annars så har veckan gått väldigt snabbt, som vanligt. Vi var iväg igår och fick köpt nästan ALLA julklappar. Inte illa pinkat! Mikael har ju då bestämt sig för att beställa alla julklappar på nätet, så han var mest med som sällskap och bärhjälp. Jag hittade som sagt det mesta och jag själv är riktigt nöjd med julklapparna detta årer, har hittat nånting bra till alla. Nästan .. haha.
Så det känns bra. Imorgon går vi ju in i vecka 50 och v51 är det lixom jul, helt galet. Nu går tiden verkligen snabbt! Men det gör inget.
Jag längtar ju, som ni vet som en tok till den 23/12...

Den här veckan eller rättare sagt helgen som kommer får jag dock lägga krutet på annat än just jul. Jag fyller nämligen år den 20/12 så den här helgen som kommer är fullspäckad med att fira mig. Både lördag och söndag, med kompisarna och sen familjen. Ska bli så himla roligt och mysigt!
Har dock lite att fixa innan men det löser jag i veckan. Madde kommer ner till mig på fredag också, så hon får nog hjälpa till lite!
Kommer bli så bra. Har köpt en klänning jag ska ha på mig också, hittade äntligen en paljettvariant som satt snyggt. Bilder på den kommer nog framöver. Nu tänkte jag slänga upp lite kort från igår. Enjoy och ha en skön advent!

Update, jag skrev det här inlägget i förmiddags kring typ 12tiden men det har tydligen inte postats. Så jag slänger upp det nu! Kom precis hem ifrån mamma och pappa, tänkte fortsätta söndagsmyset nu!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0