Liseberg, födelsedag och väskor!

Jag håller fast vid att komma med ett inlägg en gång i veckan. Känns kanske lagom så?
Det känns som att jag inte gör nånting annat än att jobba. Det är väl så när man äntligen fått heltid igen, till och med mer än heltid vissa veckor?!. Men det känns bra, har varit fruktansvärt trött denna veckan bara. 
Det har varit full rulle enda sen en vecka tillbaka!
Helgen var fullspäckad med att fira mig, både lördagen och söndagen. I fredags hade jag min värsta dag hitills i mitt liv, haha inte riktigt men nästan. Då tänker jag inte på dom operationer jag gjort i magen iosv, för dom är såklart värst. Men att en vanlig dag kan bli så snurrig är ju helt otroligt. Klockan ringde inte på morgonen (läs den jävla telefonen) så jag vaknade av mig själv med en otroligt konstig känsla i magen, det var nånting som inte stämde. Mycket riktigt, jag skulle ha klivit upp 30 minuter tidigare. Så jag flyger som en kanonkula upp ur sängen samtidigt som jag skriker: Faaaaaaaaan. Min söta lilla sambo som låg och sov bredvid mig blev vettskrämd och fattade inte vad som hände. Stackare haha! Det är väl kanske inte det bästa uppvaknandet, att ens flickvän skriker FAN kl 05:30 på morgonen. 
Men jag tog mig till jobbet och var där i ganska bra tid ändå. Fredagen fortsatte i halvt kaos och jag ville bara åka hem och dra täcket över huvudet. Men icke, efter jobbet skulle jag hämta upp Madde på centralen. Hon hade kommit med tåget och stog där så snällt och väntade på mig. 
Vi åkte vägen om systemet, där min kaos-fredag fortsatte, handlade mat och landade sedan hemma i lägenheten. Puh! Tur att hon kom och höll koll på mig. Det var stressande att ha en dålig dag.
Men kvällen blev desto bättre med en massa mys och oändligt mycket snack med min Madde.
Lördagen bestod av mera mys och firande av mig med kompisarna. Vi var 8 stycken som tog lite bubbel och gott hos oss innan vi åkte till restaurang Taras, där jag bokat bord. 
Supergod mat, dit kommer vi absolut att gå igen!
Efter några timmar där, åkte vi faktiskt tillbaka hit, allihopa. Det var dags för efterrätts-efterfest. Väldigt lyckat!
Hade tre favoriter sovandes hos mig natten mellan lördag och söndag, hur bra var inte det?
Både Mikael, fast han bor ju här så den var väl inte så otippad kanske, Sofia och Madde. Mys!
Söndagen gick åt till att förberreda inför middagen jag skulle ha på kvällen. Det var familjens tur att fira mig nu. Det blev också riktigt lyckat och jag är så nöjd med helgen. Tack allihopa!

I måndags var det så äntligen dags för ett besök på Liseberg. Det är faktiskt, hur lite du än vill det älskling, tradition att gå dit nån gång innan jul. Det är ju så otroligt mysigt och vackert där inne. 
Även om det är i stort sett samma varje år så tycker jag allt att minst ett besök skall göras. 
Förutom att det är mysigt hade vi en annan anledning till att gå dit, just i måndags. Sofia, min fina isprinsessa och hennes konståkningslag var med på Lisebergs juluppvisning och åkte ett program. Så otroligt duktiga, som alltid och Sofia var finast på isen! Är så stolt, hihi.

Igår var det dagen med stort D. Min födelsedag, precis hela dagen! Jag blev uppvaktad redan kl 04:50 på morgonen, haha, det är inte alla som blir det. Har nog aldrig blivit väckt så tidigt innan. När jag bodde hemma och mina päron eller bror skulle upp och jobba tidigt, sparade vi morgonsången (mot mina protester såklart) och sjöng på kvällen istället. Men micke, min andra halva, ställde allt sin klocka tidigt för att sjunga en trudilutt och ge mig ett paket. Ett paket som jag blev otroligt glad över! Hade önskat mig en väska ifrån Billabong, äkta läder med en massa dragkedjor och så satans snygg. Tack igen!
Jobbade hela dagen och det gick också bra, ingen kaos-tisdag som i fredags..
Hämtade upp min älskling, som gick tidigare ifrån jobbet för min skull och så åkte vi och handlade. Det var ju jag som hade fått bestämma middag, så gissa tre gånger vad vi åt?
HAMBURGARE, haha.
Otroligt gott och med lite cider till. Fick en present till på kvällen, mina underbara nära och kära ringde mig om vartannat och jag känner mig otroligt nöjd med att ha fyllt 21! Tack ♥

 

 


Kommentarer
Du heter? Anonym

Tack själv lilla höna.

2011-12-22 @ 21:52:03

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0