Lördag 26/2 - Lägenhet och kalas!

Jag är så himla glad! Det snurrar runt glädje från topp till tå i min lilla kropp idag, så underbart.
Vi var på Hornbach en stund förut och där inne gick jag omkring med ett konstant leende, hur ofta gör man det egentligen? Borde le mera, det är härligt.
Jag kan ta det ifrån början om ni vill? Vid 12 idag åkte vi till våran nya lägenhet för att kolla och planera vad som faktiskt skall göras. Till lägenheten kom också hela min familj, till och med hunden plus farmor och farfar och så Mikaels mamma och Matz. Det var alltså fullt hus första dagen, haha. Vi kollade runt och diskuterade lite och vi har sagt från början att vi inte ska göra om så mycket i den nya lägenheten men det blir en del nu ändå och det känns riktigt bra. Det är dock inget som skall målas eller tapetseras om. Sovrummet, köket (bara en halv vägg som jag antagligen vill måla om, och badrummet låter vi vara som dom är.
Dock ska vi fixa hela hallen och då blir det även att vi byter golv i vardagsrummet eftersom hall och vardagsrum går ihop. Så vi åkte en sväng till Hornbach för att kolla på golv och klinkers. Det kommer bli så snyggt! Men fy vad svårt det är att välja. Hela vardagsrummet är helt vitt och så ska vi fortsätta ha det, helt vita väggar och det är rejält med ljusinsläpp i det rummet. Visst blir det coolt med mörkt golv där inne? Vi hittade ett laminat golv som var mörkt och jätte fint. I hallen skall det läggas mörkgråa/svarta klinkers. Tror det blir kanon! Det är lite svårt att se framför sig nu bara. Sovrummet och köket har kvar sitt golv som är ett ljusare laminat golv. Det blir nog kanon det här.
Ikväll ska vi hur som helst iväg på födelsedagsmiddag! Min fina mamma fyller nämligen år idag så vi ska hem till dom och äta massa god mat som mamma planerat i flera veckor, haha. Hon har blivt totalinspirerad av programmet , Halv åtta hos mig, så vi ska prova en massa nya rätter idag, gott. Jag börjar redan nu bli riktigt hungrig så det passar perfekt med en kalasmiddag!
Vi hörs nog inte mer idag, skall börja fixa ordning mig lite tänkte jag. Imorgon vet jag inte vad vi gör riktigt.. Kanske packar? Det är en del saker som ska ner i lådor.
Gud, lägeneheten och flytten snurrar verkligen i mina tankar hela tiden, det är galet. Nu skall jag inte tjata mer om det , åtminstone inte i detta inlägg, haha. Ha en go kväll!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0