Söndag 6/3 - Renovering!

Go kväll! Här är jag igen med mitt härliga lägenhets-snack. Har ni saknat det? Hoppas ni är lite nyfikna iallafall för vi har kommit riktigt långt med renoveringen. Det är superfint i lägenheten nu!
Nu är taket snyggt vitmålat i hela vardagsrummet och hallen. Det ligger svart klinker i hallen, som jag förövrigt är väldigt stolt över att jag fogade, haha. Vi har även lagt ett sjukt snyggt laminatgolv i vardagsrummet och resterande del av hallen. Snyggt! Två av väggarna är målade i hallen, jag är faktiskt riktigt duktig på att måla! Dom blev bra.

Nu saknas det lister och tapeter som skall upp på väggarna vid våran blivande datorhörna. Kommer bli kanon!
Annars så är köket renskurat, tack mamma, och det kommer att komma saker på plats så småning om nu i veckan och till helgen som kommer. På lördag kör vi nämligen det stora flyttlasset. Pappa lånar en lastbil från jobbet så då flyttar vi allting så att ettan här, blir helt tom.
Läskigt men det känns så satans bra!
På söndag så skall ettan städas och tvättas ur för på måndag är den inte våran längre, eller Mikaels om vi nu skall vara helt pet noga.
Så efter det är det bara för oss till att installera oss i våran nya lya! Härligt.
Det är ju dock lite saker som ska fixas innan dess men det är no problems. Tror det kommer ta lite tid innan man fått allt på plats men det är ju ingenting vi behöver stressa med utan det får vi fixa i lugn och ro medans vi bor där.
Denna helgen har vi fått hjälp av min mamma och pappa samt Mikaels mamma + Matz och jag har flera gånger konstaterat hur grymt det är med föräldrar som tänker på allt. Allting som jag och Mikael missar eller inte har någon aning om. Dom, våra föräldrar alltså, har ju flyttar några gånger i sitt liv och både byggt hus och renoverat. Det har inte jag och Mikael, så lite snurrigt har det varit, haha men det har gått galant ändå. Tack för all hjälp!
Nu är det faktiskt dags att sova. Kommer antagligen somna som en stock, det tar på krafterna att jobba en hel helg. Imorgon är det måndag igen och det gör mig absolut ingenting för jag trivs på jobbet! Har dock en megalång dag framför mig imorgon men jag överlever.
Efter jobbet vet jag dock inte om jag lever längre, ska till tandläkaren och laga början till ett hål. Hatar att gå till tandläkaren. Jag är inte rädd eller nånting. Jag bara inte tycker om det!
Hoppas ni haft en bra helg! ♥

Kommentarer
Du heter? Lisa

Här var det minsann ett tag sen man kommenterade! Roligt med den nya lägenheten, verkar som ni kommer stortrivas!:D Längtar tills jag kan flytta hemifrån, men utb/jobb först kanske..



KRAM

2011-03-07 @ 15:10:17
URL: http://lisamax.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0