Smoothie

Gud vad längesen det var jag åt smoothie och gud vad gott det var! Som ni säkert förstår har jag precis ätit en väldigt sen frukost. Bärsmoothie alltså, den blev helt okej men nästa gång ska jag inte ha så mycket vatten i. Förstår egentligen inte varför det ska vara vatten i överhuvudtaget? Det minns jag inte att jag brukade ha i mina "vanliga" smoothies. Den här gången gjorde jag efter ett LCHF-recept men precis som vanligt gjorde jag om det lite granna.

1dl bär, jag hade en mix av hallon, blåbär, röda vinbär och björnbär
1 dl grädde
1dl Turkisk yoghurt
1dl vatten
ca 1krm vaniljpulver (ej socker)
knappt 1 tsk sötrix

Mixade allting med stavmixern och toppade med linfrön och solrosfrön. Supergott!
Nästa gång blir det som sagt inte så mycket vatten, kanske ½dl istället för en hel. Och så vill jag ha en riktigt snygg blender, haha. En svart pianolackad med gladbehållare. Lägg det på minnet, jag fyller ju år snart!
Vi hörs senare :)




Kommentarer
Du heter? merlys

sv: har hört att dom ska komma upp på nelly sidan.. men har ingen aning om när tyvärr! jag kollar varje dag hehe :P

2011-09-21 @ 22:34:32
URL: http://merlys.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0