Nytt år, månad, vecka, dag och recept!

Hej nytt år - ny månad - ny vecka och ny dag! Och även ett nytt recept. Det står i ugnen nu och börjar lukta riktigt gott, enda ut till vardagsrummet. Det var, som vanligt ett ganska enkelt recept och ni som känner mig vid det här laget vet att jag numera alltid ändrar recepten redan innan jag provar dom. Så även den här gången!
Jag tänkte slänga upp receptet till er om en liten stund. Tänkte provsmaka först.
Blir en sen middag men vad gör det? Middag och sen sängen, typ. Skulle börjat kl 6 imorgon igen men min chef ville ändra mitt pass så jag jobbar 7-18 istället. Inte mig emot, faktiskt. Min ekonomi tackar aldrig nej till utökning!

Idag är det då måndag, ny vecka, ny månad och till och med nytt år. Vad hände egentligen? 2012 festandes in ganska rejält från våran sida. Det blev en otroligt lyckad kväll och så vitt jag vet var alla nöjda! Grymt bra.
Gick och lade oss kl 7 så det var en trött tjej som störtade i soffan igår eftermiddag då vi kom hem. Men på nyårsdagen av nån dag får man ju vara trött, seg och framförallt bakis.
Det blev en go dag igår ändå. Käkade på pizzerian innan vi åkte hem. Jag, Mikael, Benjamin och Lovisa men lugna och fina, jag tog kebabsallad medans dom andra slaffsade i sig kolhydrater, mohaha.
Det är väl inget nyårslöfte egentligen, för jag har redan ett (som jag tänkte berätta om i ett annat inlägg), men nu från och med igår är det LCHF som gäller igen. Vi får ju erkänna att vi slappnat av en del under julen. Kolhydraterna har strömmat, om vi säger så. Men vem dog av det? Ingen. Eller jo, några minuskilon dog och ersattes av pluskilon (kan man kalla dom så?) men ärligt talat har jag inte större panik över det. För nu kör vi igen! Ordentligt, på riktigt och jag känner mig riktigt taggad. Var och storhandlade idag faktiskt. Satt på kontoret och jobbade förut, då fick jag en stund över till att kolla på lite nya recept. Så en handling fick det bli och en rejäl sådan.
Fyllde upp skåpen med en massa lågkolhydratsgrejer - toppen!

Nu har jag under detta inlägget till och med hunnit äta middagen, haha. Min fina familj ringde nämligen på Skype så vi pratade lite. Dom hade det bra, enda borta i Torslanda HAHA. Ja, dom ringde mig trots att vi bor 15 minuter bort. Min mamma har nämligen precis skaffat sig ett Skype-konto, det är bra att ha då min bror flyttar till USA om en månad. Så därför blev middagen klar under tiden vi pratade så jag lade på, åt middagen med min kära sambo och sitter nu mätt som en plätt i soffan.
Tänkte inta soffläge helt och hållet för att kolla på nått avsnitt av Sex and the city. Jag har blivit kär på nytt i dom fyra fröknarna på Manhattan. Eller kär på nytt, jag tror inte den kärleken kommer dö, någonsin.
Hoppas ni haft en skön måndag! Det har jag, som ni kanske märkt.
Kommer med ett recept sen!
Ciao sålänge.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0