Ett kapitel i livet!

Go kväll!
Som vanligt har det blivit dags för mig att krypa ner men jag tänkte avrunda denna dag med några rader i min kära blogg. Det är skönt att rensa huvudet lite! Det är mycket som händer just nu. Både lite tråkiga och roliga saker. Men är det inte så det ska vara ibland?
Men jag börjar känna igen mig själv igen. För nu har jag börjat tänka att "det ena för alltid nått gott med sig". Jag tror på det! Sker en förändring så var det väl inte meningen att jag skulle ha det så?
Jag har hur som helst vaknat upp och kan känna att jag lämnar ett kapitel i mitt liv bakom mig. Det låter otroligt sorgligt. Det var ett snabbt kapitel men jag lärde mig mycket och tar med mig en hel del erfarenhet i ryggen. Det tackar jag för! :)
Dom här tankarna behövde bara komma ut.
Jag har haft ett samtal med min bästa kusin i över en timme och det samtalet satt precis där det skulle. Jag behövde det! Hon är grym, min Malvina! ♥

Om vi släpper dom där djupa tankarna ett tag så kan jag berätta om dagens middag istället. Det var inte jag utan min kära sambo som stod för maten idag. Lyx! Men jag har jobbat 9:30 - 20:00 så jag var väl värd en middag.
Den var, som vanligt, otroligt god och ganska enkel att göra. Om jag förstod det hela rätt.
Lax i ugnen, bara det är ju supergott. Men den här gången fick laxen en marinad över sig, beståendes av soja, färsk chili, ingefära och limeskal samt saft. Lite asiatiskt med andra ord. In med det i ugnen.
Till detta åt vi en vitkåls-sallad med skivad gurka och typ vinegrette-dressing. Supergott! Väldigt fräscht, passar till sommaren och jag vet att salladen kommer smaka så mycket bättre imorgon när den fått gotta till sig.
Grymt bra!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0