För första gången...

Idag är första gången, för i år, som jag sitter ute i solen och bloggar. Halleluja! Våren har ju verkligen kommit hit på riktigt nu och det verkar som att den är här för att stanna. Jag längtar faktiskt till sommaren och semestern men det är allt ett tag kvar tills dess. Nu får vi väl ha en härlig vår först! Helt i sin ordning.
Det är också första gången, inte bara för i år utan för första gången i hela mitt liv dricker jag fläderbloms-te. Jag inbillar mig att det är hur nyttigt som helst, det sa i alla fall farmor när hon gav två påsar till mig för provsmakning.
Tydligen drack dom alltid det som barn då dom var sjuka eller förkylda, det var en del av deras "hemma-apotek".
Och faktiskt, efter att ha druckit lite mer än halva koppen så kan jag konstatera att det till och med smakar nyttigt. Det var inte speciellt gott men det smakade inte äckligt heller. Så, nu har vi löst den biten också!
Jag är faktiskt hemma i huset, sitter ute på altanen fullt påpälsad med hunden bredvid mig. Vi är soldyrkare båda två, så vi trivs just nu. Dock blåste det lite här på baksidan men med en massa filtar så blev det riktigt skönt.
Jag känner mig piggare och bättre idag också, så otroligt skönt. Jag känner, för första gången på en hel evighet, att det går framåt. Att "sjukan" är på väg bort. Hoppas det förblir så! Jag behöver verkligen bli frisk nu.
Vi åker ju till Köpenhamn på lördag, det ska bli så otroligt kul och mysigt. Den här resan bokade vi ju för ett tag sedan så den är efterlängtad. Jag älskar att ha saker att se fram emot!
Förövrigt så kommer mitt gamla hem, här i huset, att bli mitt nya hem ett litet tag. På måndag börjar nämligen renoveringen av vårat badrum, då river dom både väggar och golv. Precis allt skall ut!
Sedan skall det in en massa nytt, det kommer ju bli så otroligt fint när det är färdigt men jag ser inte fram emot resan dit. Jag är inte den som är okej med att ha en barack på gården som toalett och dusch i en 6-7 veckors period. Så ja kommer helt enkelt att hålla till här hemma hos min bästa mamma och pappa. I alla fall under den värsta perioden! Vi kommer inte helöler att ha något vatten i köket under den här tiden. Så vardagen blir lixom jobbig.
Nu skall jag strax gå en liten promenix med vovven. Vi hörs!

Kommentarer
Du heter? M

Nej mamma hann steka pannkakor innan jag kom hem från promisen.. Haha!



Jag har tappat nio cm ifrån mitten Januari tror jag det var? Iaf Januari. Så att det är så jag räknar! :)

Puss!!

2012-03-21 @ 20:37:22
URL: http://vestluund.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0