Värsta starten på dagen, ever!

Den här dagen började nog på värsta tänkbara sätt. I min värld alltså! Linas värld.
Här ställer man klockan tidigt för att åka till gymmet och träna innan jobbet (Ja, ni läste rätt) började inte förrän kl 9 så det passade ju fint, tänkte jag.
Jag åker dit och tränar i en timme, kommer in i omklädningsrummet för att ta en go dusch och inser att jag glömt handduken. Bajs, är det första ordet som dyker upp i mina tankar. Detta var ju inget stort problem, jag slängde ner allt i väskan och gick mot bilen för jag tänkte att jag kunde låna duschen hos mamma och pappa. Jag skulle ändå jobba i Torslanda idag ju.
Så kommer jag mot bilen, lite smått stressad eftersom detta inte ingick i min tidsplan. Slänger in väskan ich mig själv i bilen och skall starta, då ser jag att det fladrar en gul liten lapp på framrutan.
P-FUCKING-BÖTER!! Faktiskt mitt livs första och det är ju inte så illa men 600spänn i böter var verkligen det sista jag behövde just den här morgonen. Hade hänt en annan dag hade jag nog inte tagit det så hårt, haha. Jag låter mig själv tro det i alla fall.
Men det är ju bara att betala och se glad ut. Vad mer kan jag göra lixom?
Så, jag körde som en tok bort till Lilleby och tänkte att det fattas bara att åka fast för fortkörning också, så jag saktade ner en aning. Så kom jag då fram till jobbet tillslut och blev bara 6 minuter sen. Inte illa pinkat va?
Efter detta så har dagen faktiskt varit riktigt bra. Den har gått fort som vanligt och jag behöver strax krypa ner under täcket för att sova. Börjar redan kl 6 imorgon.
Avslutet på denna tisdag blev så mycket bättre än början, det är ju en sak som är säker. Sitter här med nyfärgat hår (!) och är mätt i magen efter en middag som min kära sambo lagat. Dock efter att jag handlat och gett honom instruktioner, haha. Var bara tvungen att tillägga det!
Måste verkligen klippa mig också men det är ett annat problem. Nej, dags för sängen. Vi hörs!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0