Enkel middag på eget recept

Ibland överträffar jag mig själv i köket alltså, haha
Att så enkelt kan bli så förbannat gott, jag bara gjorde ju?
Här kommer en bild, lägga upp mat är kanske inte min grej
men en kort beskrivning på hur jag gjorde får ni också :)
Laxen tinade jag i mikron, sådär lagom och lade den i stekpannan
kryddade med sweet chili-krydda och wasabi-sesam.
Ris kokade jag på de vis man skall koka ris, det rimmade haha
I en annan kastrull kokade jag lite senare Haricots verts (bönor, frysta)
I sås kastrullen fräste jag lite krydda i smör, samma krydda som innan
hällde sedan i matlagningsgrädde och började smaksätta såsen.
Jag använde mig då av, sweet chilisås, thai chilisås, citron, lite salt
och sist men inte minst hade jag i lite tomarpuré och ketchup.
Kanon gott blev allt detta. Så himla enkelt och det gick ganska snabbt!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0