Dagens middag

Ingredienser

4 port

250 g pasta, t ex tagliatelle
200 g rökt skinka
2 dl frysta gröna ärtor
4 dl Kelda® Pastasås Mild ost
1 dl Arla Köket riven ost, gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Koka pastan. Skär skinkan i tärningar. Lägg pastan i en smord ugnssäker form. Strö över skinka och ärtor. Häll över såsen och strö över osten. Gratinera i övre delen av ugnen ca 15 min. Servera gärna en sallad till.

Tips! Koka extra pasta ena dagen och gör gratängen nästa.

Dock tog jag makaroner istället för tagliatelle men det blev himla gott ändå!

Receptet hittade jag här


Kommentarer
Du heter? Jessica

Mummsig, själv får jag väl nöja mig med majkolvar ikväll.Jag gjorde naglarna själv. Målade med grönt först och sen använde jag en svamp och duttade på de svarta:). Inte så svårt.

2010-05-17 @ 19:03:03
URL: http://shugis.blogg.se/
Du heter? Tanja

mm det lät gott..få rman kasnke prova..är på jakt efter en massa nya recpet:) titta gärn ain på vår blogg och kommentera dagens fråga, shoppa eller hoppa och wishlist!

2010-05-17 @ 19:58:36
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0