Experiment - LCHF

Har precis lekt labbråtta och experimenterat fram ett bröd. Kanske borde provsmaka innan jag skriver om det? Äsch, jag är så mätt. Skall ta en bit med ost på sen, gott.
Jag ville ha ett bröd som jag kan ha på jobbet. Får ju inte ha nånting som har med nötter att göra där så mitt favoritbröd, valnötsbrödet går ju bort direkt. Inte bara pga valnötterna, mandelmjölet gör sin del i deta hela med. Så idag tog jag ett recept som jag bakat innan men gjorde om det lite granna. Tillsatte sojamjöl och lite pofiber istället för riven ost. Låter kanske som ett konstigt byte men jag tror det blev riktigt bra!
Vill ha ett mer "brödigt bröd" om ni förstår mig?!
Här kommer receptet:

Ingredienser:
2 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
2dl krossat linfrö
2 tsk bakpulver
ca 1dl sojamjöl
ca 1dl pofiber
6 ägg
Lite salt

Blandade först alla torra ingredienser. Tillsatte äggen och rörde runt ordentligen, lät det stå en liten stund eftersom fiberhusken sväller. Så jag kunde se om jag behövde tillsätta mera mjöl eller inte.
Bredde ut det på en plåt, ganska tunt.
In i ugnen ca 10min i 200 graders värme.
Uppdaterar efter mitt smakprov sen!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0