Kvällens middag - LCHF

Kvällens middag är en ny rätt som jag precis slängde in i ugnen, om en kvart är den färdig och jag känner på mig att det kommer bli en riktig kanonrätt. Dock får jag äta middag ensam idag igen men det är en annan femma. Jag gillar det på ett sätt också! 
Middagen jag snart skall äta var väldigt enkel att göra och jag hittade den i vanlig ordning på lchfrecept.com

Kycklinggratäng

Ingredienser: 
4 färska kycklingfiléer (eller en färdigrillad kyckling)
2 dl Creme Fraiche
2 påsar bearnaisesåspulver - kokas enligt förpackningen Använde en burk Lohmanders Bearnaisås istället!
2-3 msk Mango Chutney (Fan, kom på nu att jag glömt Mango Chutneyn!)
ca 2 dl riven ost

Gör så här
Värm ugnen till 200 grader.
Strimla kycklingfiléerna, stek dem gyllenbruna, salta och peppra (eller bena ur kycklingen och dela köttet i mindre bitar).
Blanda ihop Creme Fraiche, bearnaisesås och mango chutney.
Bred ut kycklinköttet i en ugnssäker form och slå över såsen. Strö över den rivna osten.
Gratinera i ca 20 minuter, tills osten är gyllenbrun.

Haha, kom ju då på mig själv nu med att ha glömt ha i lite chutney men det är inte hela världen. Det gör ju rätten mer LCHF är någonsin haha. Kan dock ha lite chutney på eller till sen. Smart Lina!


 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0