Lagt en beställning hos LCHF Butiken

Goddag! Ligger faktiskt i sängen men det är av den enkla anledningen att mina kära sambo spelar as hög (läs även konstig) musik i vardagsrummet så jag har helt enkelt stängt in mig i vårat sovrum. Gör mig inte så mycket, för jag har balkongdörren vid öppen och ligger lika skönt som en prinsessa i sängen.
Har precis varit inne för ungefär "sjuttioelfte" gången på webshopen, LCHF butiken och lagt en beställning. Så om några dagar kan jag baka hur mycket jag vill med Sötrix. Ett sötningsmedel som räknas inom kategorin kolyhdrat men inte uppför sig som en sådan. Den påverkar inte insulinet i kroppen alls vilket är kanon. Ska bli riktigt spännande att baka!
Egentligen hade jag velat ha det redan till imorgon men jag får slänga ihop en annan efterätt, som inte är VÄRLDENS LCHF men som ändå funkar.
Ska nämligen käka middag hemma i huset imorgon, mamma är ensam nu i två veckor eftersom pappa åkt till Norge och min moster kommer på besök. Så det blir middag och vin!
Så min tanke var då att jag skulle stå för efterätten och baka/göra en riktigt LCHF-variant som riktigt fick dom att tappa hakan, haha. Har läst många recept nu där folk har bjudit sina gäster på LCHF efterätter och fått så många överraskade miner och där gästerna tagit på en och tre portioner just för att det varit så gott. En sån reaktion hade jag velat ha, haha.
Men eftersom jag är väldigt duktig på att göra saker i sista sekund har jag inget sötningsmedel, vilket jag självklart vill prova att baka med så jag gör en egen efterätt.

Tänkte ta den såkallade GI-glassen från GB (gräddglass). Det duger helt klart! Så den tillsammans med vispad grädde (då höjer vi fetthalten ytterligare) och jordgubbar eller andra bär blir en perfekt variant av marrängswisch. Så gott! Vill man, tänkte jag också ha riven choklad , 80% som man kan strö över. Gott va?
Tror det passar bra för min kära familj som fortfarande inte gått över till vare sig GI eller LCHF, haha.
Ingen pik alls!


Kommentarer
Du heter? Karin

Alvesta glass har en "riktig" LCHF glass. Ca 1,5 g kolhydrater/100g tror jag det är. Finns i vanilj och choklad (chokladen är den godaste chokladglass jag någonsin ätit) och jag vet att maxi Torslanda och kvantum sannegården har den.

2011-06-16 @ 20:44:43
URL: http://Karin.shapemeup.se

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0