Godaste brödet!! - LCHF

Herregud! Egentligen borde det stått med stora bokstäver och ett flertal utropstecken. Vilket jäkla gott börd jag precis har bakat!! Oj oj oj. Det slår nog alla bröd som vi hittills har provat. Vi kan väl säga att jag är i extas efter att precis har provsmakat en bit. Ganska galet att jag blir helt till mig av ett bröd, haha. Tänker faktiskt inte babbla mer nu utan slänger upp receptet till er med en gång. Prova! :)

Valnötsbröd

Ingredienser:
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
1 dl hackade valnötter
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt med en slickepott (eller använd en bit plastfolie och brödkavel).
Grädda i 225 grader i 8 min.
Låt svalna och skär i lämpliga bitar.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0