Mer LCHF än såhär blir det inte!

Sitter i min lilla hörna och myser, skall snart kolla ett par avsnitt av Glamourama på tv3play men först tänkte jag dela med mig av ett recept.
Ett recept som jag precis la upp på hemsidan, lchfrecept.com. Det skall bara godkännas av den administratör innan det kommer upp till allas beskådning, haha. Det är så himla supergott och kommer faktiskt från mamma. Hon brukar göra den ibland och har den som röra i baguette men det är det ju slut med för våran del så jag tänkte istället ha den till lunch imorgon, tillsammans med min sallad.
Det jag snackar om är, tonfiskröra! Självklart lägger jag upp receptet här för er så att ni kan blanda ihop er egna röror, den är så god att man utan tvekan kan sleva i sig den rakt upp och ner med sked.

Linas (döper nu om den till min, haha) Toniskröra!

1 burk tonfisk
1 burk majs
Purjolök/rödlök efter behag
ca 1dl majonäs
ca 1dl creme fraiche, beroende på hur mycket "sås" du vill ha.
Salt och svartpeppar


Låt både tonfisken och majsen rinna av och lägg i en djup skål eller i en burk med tillhörande lock. Röran klarar sig i kylen ett par dagar.
Dela löken fint och blanda i den tillsammans med majonäs och creme fraiche. Rör om.
Smaka av med salt och peppar!

Super god! :)

Och den passar ju lika bra till frukost och mellanmål.

Imorgon skall jag som sagt äta den till lunch. Jag har slängt ihop en sallad beståendes av Romansallad, tomat, gurka, suger snaps, paprika, rödlök och ägg.
Har även en ruta av Sesambrödet som jag bakade igår. Gott!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0