Min matvardag då och nu med LCHF!

Jag tror att jag åt världens godaste frukost imorse innan jobbet. Jag börjar ju alltid sent på torsdagar och då har jag tid att göra ordentlig frukost, känns lyxigt!
Jag gjorde en omelett, på ägg precis som vanligt och med grädde såklart istället för mjölk. Salt och lite peppar som jag alltid har i då jag gör omelett. Den blev helt perfekt! När jag skulle vända den i stekpannan vände den sig utan att gå sönder, detta har aldrig hänt mig innan så jag kände mig stolt, haha. Den såg ut som en pannkaka! La upp den på tallriken och bredde på Creme Bonjour gräslök och herregud vad gott det blev! Till det hade jag en tomat och en liten liten brödbit med smör på. Smarrigt värre och så enkelt. Helt klart godkänd frukost enligt LCHF.

Hur länge håller jag mig mätt då?
Jo, på jobbet äter vi lunch kl 12 varje dag vilket är skönt, det är ju fortfarande bra med fasta tider. Men jag är inte hungrig alla gånger vid den tiden. Men jag är inte mätt heller. Så jag äter helt enkelt lunch efter hur hungrig jag är, låter ju väldigt logiskt men om man jämför hur med det var förut. Innan vi började med LCHF så åt jag frukost på morgonen, oftast kl 8, då försökte jag ta en lite mindre portion eftersom jag ville tappa några kilon. Var hungrig vid 10 då det var dags för frukt, tog en halvfrukt och var oftast vrålhungrig kl 12 då det var dags för lunch.
Åt ganska lagom lunchportioner tycker jag och försökte hoppa över mellanmålet som är 14:30 eller äta väldigt lite. Klockan 16 - 16:30 ungefär äter vi alltid eftermiddagsfruk för att hålla energin uppe och då jag kom hem var jag alltid, tja nästan alltid, vrålhungrig vid middagen. Sådär såg min vardag ut!
Idag och dessa 3½veckorna som har gått äter jag frukost vid 8 snåret, hoppar över frukten på förmiddagen, brukar oftast dricka vatten då istället bara för att göra nånting. Det är väldigt läskande med frukt för det är någonting jag verkligen tycker om!
Sedan är det då lunchdags då jag faktiskt inte varit vrålhungrig någon gång under dessa veckorna som gått. Så jag äter en lagom portion till lunch, tills jag är mätt helt enkelt. Sedan är det mellanmål, då är jag fortfarande mätt efter lunchen och tar oftast ingenting. I början tog jag en tomat/paprika eller mini morötter bara för att vanan satt inne. Det har varit svårt att fatta att man faktiskt inte är hungrig tycker jag. Ma när så satans van vid sina matvanor så det är nästan skrämmande. Nu de sista veckorna äter jag ingenting då de andra äter mellanmål utan tar min grönsak då dom andra äter eftermiddagsfrukten.
När vi kommer hem från jobbet båda två är ingen av oss hungriga. Många gånger nu det sista två veckorna har vi struntat i middag eftersom vi helt enkelt inte är hungriga. Då har jag hellre tagit mig en kopp te lite senare på kvällen eller så har vi ätit mina supergoda bröd.
Så visst är det skillnad! Mycket skillnad.
Jag känner mig dock fortfarande trött och har väldigt ofta ont i huvudet så jag undrar hur mycket kolhydrater min kropp hade i sig och var van vid. Fy!

Nu, påtal om allt denna mat är det faktiskt dags för middag. För ja, vi tänkte äta middag idag. Har gjort "spaghetti" med köttfärsås, får se hur det blir. Spaghettin är helt enkelt zucchini som jag hyvlat med potatisskalaren och låtit ligga i saltat varmt vatten några minuter. Tror det blir kanon!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0