Dagens middag - nytt recept

Dagens middag, ett nytt recept som jag självklart gjorde om med en gång. Både jag och min kära middagsdejt (haha) tyckte det var supergott men vi var överrens om att nästa gång äter vi den som soppa och inte som gryta. Den var enkelt att göra. Har märkt att jag fastnar för sådana recept. Det är latmasken inom mig, haha.


Här har ni min variant av receptet.
Korvgryta
Ingredienser:

1 paket bacon
500 gram olika korvar såsom chorizo, kabanoss, bratwurst
500g passerade tomater (eller finkrossade tomater)
3-5dl vispgrädde
½ skuren Zucchini, jag skar den i stavar

Oregano, svartpeppar, chilipeppar, cayenne och salt

Gör så här
Skär bacon och korv i skivor.
Stek det en stund på medelvärme, lägg sedan i den delade zucchinin och fräs en stund till.
Häll i de passerade tomaterna och grädden. Krydda sedan med kryddorna efter smak och behag.
Jag tänker som sagt servera den som soppa nästa gång den ska lagas.




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0