Mycket mat idag, denna tisdag

Sådär mina vänner nu har jag bakat två olika sorters bröd, varav det ena kom jag på helt själv. Är faktiskt lite stolt, jag snodde inga idéer från något annat recept utan jag blandade ingredienserna helt ifrån min egna fantasi. Inte illa för gott blev det!
Skall lägga upp mitt recept på lchfrecept.com tänkte jag. Kul!
Självklart får ni bloggläsare se receptet först, VIP or what? Haha. Det blir väldigt mycket mat-snack men det är en sådan dag idag helt enkelt. Skall även prova ett nytt recept till middag om en liten stund. Kommer bli helt galet gott, det vet jag redan nu. Baconlindad kycklingfilé med balsamicosås, till och med namnet vill man ju smaka på?!

Linas "grötbröd" - LCHF
Ingredienser:
2dl Kruskakli
1dl Fibrex
2msk Psylliumfrön (även kallade loppfrön)
3dl vatten
2tsk Bakpulver
1dl Pofiber
1,5msk Fiberhusk
1 ägg
1tsk Brödkryddor

Blanda kruskakli, fibrex, psylliumfrön med vattnet i en bunke och låt det stå och svälla en stund.
När vattnet "försvunnit" blandar du i pofiber, bakpulver, fiberhusk, ägget och till sist brödkyddorna. Blanda ihop allting!
Jag valde att göra små bullar och plattade sedan till dom lite på plåten.
175 grader i ca 25 minuter.
Jag tycker absolut dom blev bra och kommer att göra dom igen.

Här har vi bild på den andra sortens bröd jag gjorde. Det skulle vara filmjölk i men jag bytte ut den mot Creme fraiche, hade även i kanel, kardemumma och lite lite ingefära. Påminner om scones. Gott!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0