Storhandling och polarbröd - LCHF

Från en otroligt grym måndag till en otroligt seg tisdag. Jag som hade bestämt att veckan skulle fortsätta precis lika bra som den började. Dumt!
Men, det är en dag imorgon också och eftermiddagen eller rättare sagt kvällen här hemma har varit riktigt bra. Så om inte annat så kommer min tisdag att ha slutat bra.
Jag har varit en liten hemmafru idag. Hoppade träningen, har en superkonstig träningsvärk och eftersom jag ska träna både torsdag - fredag - lördag och söndag så fick mina vilodagar bli tisdag och onsdag istället, eftersom jag då har annat för mig.
Annat är tex storhandla med min sambo. Det gjordes idag efter jobbet. Otroligt skönt att få det gjort! Det går ju sakta men säkert framåt med vårat badrum och jag flyttar mer och mer tillbaka. Mikael har ju bott här ganska så mycket mer än mig. Därför skriver jag om mig själv kring detta med badrummet haha.
Imorgon sover jag dock i huset, hos mina päron. Jag har nämligen min värdefulla sovmorgon på torsdag och den vill jag inte sumpa. Framför allt inte i form av att bygg-gubbarna väcker mig kl 7 på morgonen.
Tillbaka till storhandlingen. Det blev en ren lchf-handling, kanonbra för nu är vi igång igen. Eller rättare sagt jag, återigen jag. Det har inte blivit så strikt nu det senaste eftersom jag hoppat mellan två hem osv. Men nu är det i sin ordning igen och jag är framför allt, som ni vet, igång med träningen igen. Kanon!
Lchf-handlingen toppades med det nya magasinet mat & hälsa som kostdoktorn skrev om förut på sin hemsida. En ny tidning som fokuserar på lchh, lågkolhydratskost men också hälsa i sig och lite träning. Tänkte krypa ner i sängen sedan och bläddra i den. Tillsammans med det nya numret av Topp hälsa. Mitt första nummer kom idag! Tjoho.
Jag älskar att prenumerera på tidningar, I just love it när dom dimper ner i brevlådan. Blir nästan lite lyrisk. Kan släppa allt annat bara för att få bläddra lite granna.
Efter handlingen började Mikael med maten, en av våra favoriter, kycklinggryta med bearnaisås och jag började att baka bröd. Har inte provsmakat än, det ena brödet var nämligen ett nytt recept. Får se om jag orkar smaka en bit innan jag kryper ner i sängen.
Tänkte hur som helst dela med mig av recepetet. Som vanligt så gjorde jag om receptet redan första gången jag gör det. Sån är jag. Jag lade till sesamfrön, pofiber och vetekli och då måttade jag inte utan hällde direkt i smeten. Så provar er fram med just dom ingredienserna.
Sedan så gjorde jag dubbel sats också. Kör hårt!

Polarbröd 6st

2ägg
50g cream cheese
0,5tsk hela psysalliumfrön
0,5tsk linfrön
0.5tsk sesamfrön
1 msk vetekli
ca 3 msk pofiber
3/4dl mandelmjöl
1tsk fiberhusk


Blanda ihop allting med elvispen och klicka ut på bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter, 175 grader.

Grundreceptet hittade jag på bloggen, ettlivibalans.blogspot.com :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0