Lågkolhydratsbröd

Okej, håll i er nu! För nu tänker jag berätta om brödet jag bakade tidigare idag, innan Sofia kom.
Vi provsmakade varsin skiva då det var alldeles ljummet.
Vi kom fram till, jag som äter lchf och Sofia som inte gör det, att detta var ett helt otroligt, riktigt grymt, gott bröd!!
Jösses Amalia alltså. Det här är utan tvekan det godaste jag bakat hittills. I just love it. Det här var första men absolut inte sista gången. Det var enkelt också. Inte en massa steg hit och dit utan blanda allting rakt upp och ned i en skål, häll i formen och hyst in i ugnen. Lätt som en plätt och jag är mätt som en plätt! Men det hör till ett annat kapitel.
Receptet på det otroligt goda brödet får ni nedan, i detta inlägg. Jag gjorde såklart om det lite granna, jag kan helt enkelt inte låta bli. Men jag kan ju mitt kök så det blev grymt bra även med mina förändringar.
Otroligt gott, nyttigt och enkelt att göra. Vad mer kan man begära?

Lågkolhydratsbröd


3 dl linfrön
2 dl sesamfrön
100 g blandade nötter
1 dl torkade gojibär
50 g kruskakli
Här valde jag att ta hälften kruskakli och hälften vetekli. 25g av varje alltså!
2 tsk bakpulver
1 msk brödkryddor
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso naturell
6 ägg

Solroskärnor till garnering


Börja med att sätta ugnen på 175 grader.
Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt och häll över i en bakplåtsklädd brödform. Jag tog en avlång brödform så att man sedan kan skära brödet i skivor.
Strö över solroskärnorna och sätt in formen på nedersta falsen i ugnen i ca 1 timme.




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0