Kesoplättar - LCHF


Provade att göra kesoplättar till frukost/lunch imorse. Det var otroligt enkelt att blanda ihop smeten men precis som med andra lchf-plättar jag provat var dom otroligt svåra att steka, tycker jag. Jag hade i en liten klick kokosfett (den med smak) i min smet, knappt en tesked, dessutom gjorde jag halva receptet. Jag provade först att steka i lite kokosfett men bytte sedan till smör. Enbart för att testa!
Dom är otroligt goda i smaken och nyttiga som tusan. Dom innehåller knappt några kolhydrater alls (kolhydraterna kommer ifrån keson) utan är istället fulla med protein och fibrer. Men jag tycker dom är svåra att steka så det får jag nog träna på i framtiden. Första plätten fick jag slänga, haha. Den gick inte att äta! Det var lixom bara en klump av smet. Men om jag inte är helt ute och cyklar så brukar alltid den första man steker bli lite konstig, inte sant? Om inte annat så skyller jag på det.

Till detta gjorde jag en hallonpuré. Jag vill nog hellre kalla det för hallonsylt eller mosade hallon men puré låter ju lite lyxigare. Jag värmde hallon i en kastrull tillsammans med lite vatten. Mosade dom och tillsatte lite vaniljpulver samt stevia (sötningsmedel). Blev supergott! Blev inte riktigt mätt på mina så kallade plättar så resten av hallonpurén blandade jag tillsammans med lite turkisk yoghurt. Otroligt gott!
Hade lite energi i förmiddags, därför fick det bli plättar till frukost. Men nu sitter jag i soffan och är supertrött, igen. Skall nog bädda ner mig och kolla lite på tv. Vila en stund!
Lägger upp ett recept på en crunch-müsli lite senare också. Den blev supergod! (Hade som sagt energi tidigare idag)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0