Näringsinnehåll - Sesambröd LCHF

Har även bakat en plåt med favorite, Sesambröd fast med 1dl Linfrön också. Ni minns det säkert från förra veckan, då lade jag upp receptet.
I detta inlägget tänkte jag lägga upp en uträkning (som står nedanför de flesta recept ifrån lchfrecept.com) på hur mycket du får i dig då du äter brödet. 

Namn                                              Vikt                Kolhydrater            Fett           Protein      Kcal
Fiberhusk - Lindroos                     10g                 0                             0,1             0,2            1
Sesamfrön torkade u skal             110g              4,5                          60,5          29,2           682
Bakpulver                                       5g                  2,1                           0               0                8,7 
Ost hårdost 31% fett                     50g                0,7                          15,5           13,1           193
Ägg rått                                         150g               0                             15,2           18,9           211,5


Totalt                                             325g              7,3                           91,2           61,3           1096,2

Alltså, knör du i dig hela plåten med bröd får du i dig 7,3 kolhydrater. Helt okej, eller hur? Måste försöka få bort mitt lilla ångestspöke som infinner sig varje gång jag äter bröd eller bakverk. För min hjärna, precis som många andra, fattar inte att det är OKEJ att äta bakat!



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0